Нормативне підгрунтя організації профорієнтаційної роботи в навчальному закладі
Професійна орієнтація – це комплексна науково обґрунтована система форм, методів та засобів впливу на особу з метою оптимізації її професійного самовизначення на основі врахування особистісних характеристик кожного індивідуума та потреб ринку праці. Вона спрямована на досягнення збалансованості між професійними інтересами і можливостями людини та потребами суспільства в конкретних видах професійної діяльності.
Організація та управління професійною орієнтацією в навчальному закладі передбачає підготовку ряду нормативних документів, які регламентують її порядок.
Державні нормативні документи:
- Концепція державної системи професійної орієнтації населення (Постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.94 № 48);
- Положення про організацію професійної орієнтації населення (Наказ Міністерства праці України, Міністерства освіти України та Міністерства соціального захисту населення України від 31.05.95 № 27/169/79):
- Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається (Затверджено Міністерством юстиції України 03.07.95 №198/734):
- Концепція профільного навчання в старшій школі (Рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 25.09.2003 № 10/13, наказ МОН України № 854 від 11.09.09 року);
- Галузева програма впровадження профільного навчання.
Регіональні нормативні документи:
- Регіональна програма впровадження профільного навчання на 2011-2015 роки;
- Регіональний план заходів впровадження профільного навчання учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів на 2011-2015 роки;
- План організації профорієнтаційних заходів для учнівської молоді населеного пункту (району).
Документація навчального закладу з питань профорієнтації:
- Наказ про організацію профорієнтаційної роботи на навчальний рік;
- План виховної роботи навчального закладу, класних керівників;
- Плани роботи методичних об’єднань (кафедр) класних керівників, учителів- предметників;
- Плани роботи психолога, соціального педагога, бібліотекаря, медичного працівника;
- Організація контролю за якістю організації профорієнтаційної роботи (відвідування виховних, позакласних заходів, навчальних занять предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану);
- Угоди про співпрацю з соціальними партнерами навчального закладу;
- Наказ про організацію навчальної практики;
- Наказ про проведення тижня (декади, місячника) профорієнтації в навчальному закладі;
- Наказ про підсумки організації профорієнтаційної роботи тощо.