/Files/images/2020/бул.jpg

План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
Броварському ліцеї №1
Броварської міської ради Броварського району Київської області
на 2023/2024 навчальний рік
Детальніше тут...


Порядок подання та розгляду
(з дотриманням конфіденційності) заяв
про випадки булінгу (цькування) у
Броварському ліцеї № 1
Броварської міської ради
Броварського району
Київської області
Детальніше тут...

Відповідальна особа за процедуру прийому та реєстрацію заяв про випадки булінгу від учасників освітнього процесу (цькування) в Броварському ліцеї № 1 Броварської міської ради Броварського району Київської області

Осадча Тетяна Миколаївна, соціальний педагог

тел. 380-500-615-697

Перший поверх, організаторська.


План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
Броварському ліцеї №1
Броварської міської ради Броварського району Київської області
на 2022/2023 навчальний рік
Детальніше тут...

/Files/images/2021/11.jpg.pagespeed.ce.SnStT4UM2U.jpg

«Вірте у любов, вірте у Різдво»

Erste Christmas Ad 2018: What would Christmas be without love?


/Files/images/2021/стаття_-стоп-булінг.jpg

Як запобігти булінгу? Поради та вправи для розвитку емпатії
Дивитись тут...


В Україні створили три анімації про кібербулінг, засновані на реальних історіях дітей

“Мета цих роликів показати дітям, що вихід є. Якщо ти опинився/-лася в ситуації кібербулінгу, ніколи не треба соромитися звернутися по допомогу до дорослих, тому що ситуація може стати небезпечною.І ці історії яскраво це ілюструють”

Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою | Денис Сполітак

Mr. Nox | Діана Денис

Як я став кіберсупергероєм (eng sub) | Тереза Яковина, Юрій Юдін


Кібербулінг

КІБЕРБУЛІНГ 2

/Files/images/2021/Булінг Зупинити.png

Дивитись посібник тут...


Як зупинити булінг - поради для батьків!
null

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ
дивитись тут...



З 6 по 9 жовтня психологічною службою освітнього закладу з учнями початкової школи були проведені просвітницькі заняття на тему «Стоп булінг!»
Дітям в доступній формі пояснили, що таке булінг та як його уникнути. Були продемонстровані інформативні мультики про булінг та сформовано алгоритм реагування на агресію. Також закріпили правила спілкування в колективі, закони дружньої родини та шляхи виходу з конфліктних ситуацій.
Особливо учням сподобались ігри на згуртування колективу та мирилки, в яких вони залюбки брали участь.

/Files/photogallery/8552/IMG_2745.JPG

Фотогалерея тут...




/Files/images/2020/булінг 111.jpg

Кібербулінг – що це та як це зупинити?

10 фактів, які підлітки хочуть знати про кібербулінг

/Files/images/2020/Кіб.jpg

Що таке кібербулінг?

Кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій.

Він може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах.

Це неодноразова поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

Приклади включають:

  • поширення брехні про когось або розміщення фотографій, які компрометуюсь когось, у соціальних мережах;
  • надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди, через платформи обміну повідомленнями;
  • видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.

Особистий булінг та кібербулінг часто пов’язані між собою. Але кібербулінг залишає цифровий слід – записи, який може слугувати доказами, що дозволять зупинити цькування.

/Files/images/2020/кіб1.jpg

1. Чи зазнаю я булінгу в Інтернеті?

У чому різниця між жартом та булінгом?

ЮНІСЕФ:

Усі друзі жартують між собою, але іноді важко сказати, чи хтось просто розважається, чи намагається нашкодити вам, особливо в Інтернеті. Іноді вони насміхаються, але говорять, що це «просто жарти» і пропонують «не сприймати це так серйозно».

Але якщо ви відчуваєте образу або думаєте, що інші насміхаються з вас, а не веселяться разом з вами, то жарт зайшов занадто далеко. Якщо це продовжується навіть після того, як ви попросили людину зупинитися, і ви досі відчуваєте себе засмученим/ою, то це може бути булінгом.

А коли знущання відбуваються в Інтернеті, це може призвести до небажаної уваги з боку широкого кола людей, включаючи незнайомих людей. Де б це не сталося, якщо вам це неприємно, ви не маєте цього терпіти.

Як би ця ситуація не називалася: якщо вам погано, і це не припиняється, тоді варто звернутися за допомогою. Для того, щоб зупинити кібербулінг, потрібно не лише закликати кривдників більше так не робити. Необхідно також усвідомити, що будь-яка особа заслуговує на повагу: як в Інтернеті, так і в реальному житті.

/Files/images/2020/кіб2.jpg

2. До яких наслідків призводить кібербулінг?

ЮНІСЕФ:

Коли булінг трапляється в Інтернет, може здаватися, що на вас нападають усюди, навіть у власному домі. Може здаватися, що виходу немає.

Наслідки можуть тривати довгий час і впливати на людину різними способами:

Ментально– відчуття смутку, пригніченості, навіть злості, відчуття себе в безглуздому становищі

Емоційно– відчуття сорому, втрата цікавості до речей, які ти любиш

Фізично– відчуття втоми (втрата сну) або таких симптомі, як біль у животі та головний біль.

Відчуття того, що з тебе насміхаються або тебе переслідують, може заважати людям говорити або намагатися боротися з проблемою. У крайніх випадках кібербулінг може призвести навіть доскоєння самогубства.

Кібербулінг може впливати на нас багатьма способами. Але це можна подолати, і люди можуть повернути впевненість у собі та здоров’я.

/Files/images/2020/кіб3.jpg

3. З ким я маю поговорити,якщо хтось цькує мене в Інтернеті? Чому так важливо про це розповідати?

ЮНІСЕФ:

Якщо ви думаєте, що відчуваєте булінг, перший крок – це звернутися за допомогою до когось, кому ви довіряєте, наприклад, до ваших батьків, близького члена сім’ї чи іншого дорослого, якому ви довіряєте.

У своїй школі ви можете звернутися до психолога, соціального педагога, спортивного тренера чи улюбленого вчителя.

А якщо вам не зручно спілкуватися з кимось, кого ви знаєте, пошукайтегарячу лінію у своїй країні, щоб поговорити з професійним консультантом.

Якщо булінг трапляється на соціальній платформі, подумайте про блокування кривдника та офіційно повідомте про його/її поведінку на самій платформі.

Соціальні мережі зобов’язані підтримувати безпеку своїх користувачів.

Це може бути корисно для збору доказів: текстових повідомлень та скріншотів публікацій у соціальних мережах, щоб показати, що відбувається.

Щоб булінг припинився, його потрібно ідентифікувати.

Ключове – це повідомити про нього. Це також може допомогти показати кривдникам, що їх поведінка неприйнятна.

Якщо вам загрожує безпосередня небезпека, слід звернутися до поліції чи служб швидкої допомоги у вашій країні.

Facebook/Instagram:

Якщо ви зазнаєте знущань в Інтернеті, ми радимо вам поговорити з батьками, вчителями чи кимось іншим, кому ви можете довіряти. Ви маєте право бути в безпеці.

Ми також працюємо над тим, щоб про будь-які знущання можна було легко повідомляти безпосередньо у Facebook чи Instagram.

Ви завжди можете надіслати нашій команді анонімне повідомлення про пост, коментар чи сторіз у Facebook чи Instagram.

Ми маємо команду, яка цілодобово переглядає ці повідомлення у всьому світі понад 50 мовами, і ми видаляємо все, що є цькуванням або домаганнями. Ці повідомлення завжди анонімні.

Ми також маємопосібникдля Facebook, який може допомогти вам у протидії булінгу або показати, що робити, якщо ви бачите, що когось іншого цькують.

В Instagram ми також маємоПосібник для батьків, який надає рекомендації батькам, опікунам та дорослим, яким довіряють, про те, як діяти у випадках кібербулінгу.

Окрім того ми маємоцентральний хаб, де можна дізнатися про наші інструменти забезпечення безпеки.

Twitter:

Якщо ви відчуваєте, що зазнаєте кібербулінгу, найголовніше – це забезпечити свою безпеку.

Важливо мати когось, з ким можна поговорити про те, що ви відчуваєте. Це може бути вчитель, інший дорослий, якому ви довіряєте, або батьки.

Порадьтеся з батьками та друзями про те, що робити, якщо ви або ваш друг зазнають кібербулінгу.

Ми заохочуємо людей повідомляти нам про користувачів, які можуть порушити наші правила.

Це можна зробити на сторінках підтримки в нашомуДовідковому центріабо через механізм in-Tweet, натиснувши кнопку «Поскаржитись на твіт»

/Files/images/2020/кіб4.png

4. Я зазнаю кібербулінгу, але боюся говорити про це з батьками.

Якими словами я можу розповісти їм про це?

Якщо ви зазнаєте кібербулінгу, один із найважливіших перших кроків, які ви можете зробити – поговорити з дорослим, якому ви довіряєте (з кимось, з ким ви почуваєтеся безпечно).

Не всім просто розмовляти зі своїми батьками. Але є речі, які ви можете зробити, щоб полегшити таку розмову. Оберіть такий час для розмови, коли, на вашу думку, вони можуть приділити вам всю свою увагу. Поясніть, наскільки серйозною для вас є ця проблема. Пам’ятайте, що вони можуть не так добре знатися на інформаційних технологіях, як ви, тому вам може бути потрібно допомогти їм зрозуміти, що відбувається.

Вони можуть не мати моментальних відповідей для вас, але вони, ймовірно, будуть хотіти допомогти вам, і разом ви зможете знайти рішення. Дві голови завжди кращі, ніж одна! Якщо ви досі не впевнені, що робити, подумайте про те, щоб звернутися до інших людей, яким ви довіряєте.

Часто таких людей, які піклуються про вас і готові допомогти, більше, ніж ви могли подумати!

/Files/images/2020/кіб5.jpg

5. Як я можу допомогти своїм друзям повідомляти про випадки кібербулінгу, особливо якщо вони не хочуть цього робити?

ЮНІСЕФ:

Жертвою кібербулінгу може стати будь-хто. Якщо ви бачите, що це відбувається з кимось, кого ви знаєте, спробуйте запропонувати підтримку.

Важливо вислухати свого друга.

Чому він/вона не хоче повідомити про те, що він/вона зазнає кібербулінгу? Як вони почуваються?

Скажіть їм, що вони не зобов’язані офіційно повідомляти про те, що відбувається, але важливо поговорити з кимось, хто може допомогти.

Пам’ятайте: ваш друг може відчувати себе незахищеним.

Будьте добрими до нього/неї.

Допоможіть їм продумати, що вони можуть сказати і кому.

Пропонуйте піти з ними, якщо вони вирішать повідомити про булінг. Найголовніше, нагадайте їм, що ви підтримуєте їх і хочете допомогти.

Якщо ваш друг досі не хоче повідомити про випадок, допоможіть йому/її у пошуку дорослого, якому він/вона довіряє та який може допомогти їм вирішити ситуацію.

Пам’ятайте, що в певних ситуаціях наслідки кібербулінгу можуть бути небезпечними для життя.

Якщо нічого не робити, людині може здаватися, що всі налаштовані проти неї або що всім байдуже. Ваші слова підтримки можуть мати вирішальне значення.

Facebook/Instagram:

Ми знаємо, що поскаржитись на когось може бути важко.

Але знущатися над кимось – це абсолютно неприйнятно.

Скарга на пост або повідомлення у Facebook чи Instagram може допомогти нам краще захистити вас на наших платформах. Знущання та домагання за своєю суттю є особистими, тому в багатьох випадках ми можемо дізнатися про таку поведінку лише від користувачів. Це дозволить нам виявити чи усунути випадки булінгу.

Повідомлення про випадки кібербулінгу в Instagram та Facebook завжди надсилаються анонімно, і ніхто ніколи не дізнається, що ви повідомили про таку поведінку.

Ви можете повідомити про когось, від кого постраждали ви особисто, або про кривдника, який цькує когось з ваших друзів. Для цього можна скористатися інструментами, доступними безпосередньо в додатку.

Більше інформації про те, як повідомити про такі випадки, можна отримати вДовідковому центріInstagram та вДовідковому центріFacebook.

Ви також можете розповісти своєму другу про інструмент в Instagram під назвою «Обмежити», за допомогою якого ви можете захистити свій акаунт, при цьому нікого не блокуючи, оскільки деяким людям блокування може здаватися занадто жорстким заходом.

Twitter:

Ми запровадили новийінструмент скарг від свідків.

Це означає, що ви можете робити скаргу від імені іншої людини.

Тепер це можна зробити і в повідомленнях і приватної інформації, й інформації, за якою не можна визначити особу.

/Files/images/2020/кіб6.jpg

6. Користування Інтернетом дає мені доступ до великої кількості інформації; але це також означає, що я відкритий/а до цькування. Як можна зупинити кібербулінг, не відмовляючись від доступу до Інтернету?

ЮНІСЕФ:

Доступ до Інтернету дає так багато переваг.

Однак, як і багато речей у житті, він також створює ризики, від яких потрібно захиститись.

Якщо ви зазнаєте кібербулінгу, ви можете видалити певні програми або залишитись у режимі офлайн на деякий період, щоб дати собі час на відновлення. Але вихід з Інтернету не є довгостроковим рішенням. Ти не зробив/ла нічого поганого, то чому ти маєш опинятися в невигідному становищі? Таке рішення навіть може наводити кривдників на неправильну думку, заохочуючи їх неприйнятну поведінку.

Ми всі хочемо, щоб кібербулінг припинився. Саме тому настільки важливо повідомляти про такі випадки. Але для створення такого середовища в Інтернеті, якого ми хочемо, недостатньо лише закликати тих кривдників, які вже скоюють булінг, припиняти його.

Ми маємо задуматися над тим, що ми поширюємо чи говоримо: чи не завдає це шкоди або страждань іншим людям.

Ми маємо бути добрими до інших людей в Інтернеті та в реальному житті. Це стосується всіх нас!

Facebook/Instagram:

Для нас важливо, щоб Instagram та Facebook були безпечним та позитивним місцем для самовираження: людям буде комфортно ділитися чимось лише тоді, коли вони почуватимуться в безпеці. Але ми знаємо, що кібербулінг може перешкоджати цьому та створювати негативний досвід. Ось чому ми в Instagram та Facebook ведемо боротьбу з кібербулінгом.

Ми робимо це двома основними способами.

По-перше, ми використовуємо технології, щоб людям не відчували і ставали свідками булінгу.

Наприклад, люди можутьувімкнути налаштування, яке використовує технологію штучного інтелекту, щоб автоматично фільтрувати та приховувати коментарі, які засмучують або цькують користувачів.

По-друге, ми працюємо над заохоченням позитивної поведінки та взаємодії, надаючи людям інструменти для поліпшення їхнього досвіду користування Facebook та Instagram.

Функція «Обмежити» – це інструмент, що надає вам можливість цільового захисту свого акаунту, але при цьому у вас залишається можливість слідкувати за кривдником.

Twitter:

Оскільки ідеями у Twitter діляться сотні мільйонів людей, не дивно, що ми не всі згодні між собою. Це одна з переваг, оскільки ми можемо навчитися шанувати розбіжності та інших учасників дискусій.

Але іноді, коли ви протягом певного часу когось слухали, ви, можливо, більше не хочете їх чути. Їх право висловлювати себе не означає, що ви зобов’язані їх слухати.

/Files/images/2020/кіб 7.jpg

7. Як я можу запобігти тому, щоб моя особиста інформація використовувалася для маніпуляцій

або приниження мене в соціальних мережах?

Добре подумайте, перш ніж публікувати або ділитися будь-чим в Інтернеті – це може залишитися в Інтернеті назавжди і може бути пізніше використане вам на шкоду.

Не вказуйте особисті дані, такі як ваша адреса, номер телефону чи назва/номер вашої школи.

Дізнайтеся про налаштування конфіденційності улюблених додатків у соціальних мережах.

Ось декілька дій, які ви можете вжити у більшості з них:

  • Ви можете вирішити, хто може бачити ваш профіль, надсилати вам повідомлення або коментувати ваші публікації, скоригувавши налаштування конфіденційності вашого облікового запису.
  • Ви можете повідомляти про образливі коментарі, повідомлення та фотографії та вимагати їх видалення.
  • Окрім «видалення з друзів», ви можете повністю заблокувати окремих користувачів, щоб вони не могли бачити ваш профіль або надсилати вам повідомлення.
  • Ви також можете зробити так, щоб коментарі окремих користувачів бачили лише вони самі, не блокуючи їх повністю.
  • Ви можете видаляти публікації зі свого профілю або ховати їх від певних людей.

У більшості улюблених вами соціальних мереж люди не отримують сповіщення про те, що ви їх заблокували, обмежили або поскаржилися на них.

/Files/images/2020/кіб 8.jpg

8. Чи передбачено покарання за кібербулінг?

ЮНІСЕФ:

Більшість шкіл ставляться до булінгу серйозно і вживатимуть заходів проти цього.

Якщо ви зазнаєте кібербулінгу з боку інших учнів, повідомте про це в своїй школі.

Люди, які стали жертвами будь-якої форми насильства, включаючи булінг та кібербулінг, мають право на справедливість та притягнення кривдника до відповідальності.

Закони, що забороняють булінг, особливо кібербулінг, є відносно новими і поки що прийняті не в усіх країнах. Ось чому багато країн для протидії кібербулінгу використовують інші відповідні закони, наприклад, законодавство проти домагань.

У країнах, які мають спеціальні закони проти кібербулінгу, поведінка в Інтернеті, яка навмисно викликає серйозні емоційні негаразди, розглядається як злочинна діяльність.

У деяких із цих країн жертви кібербулінгу можуть шукати захисту, забороняти спілкування із визначеною особою та вимагати обмеження використання кривдником електронних пристроїв, за допомогою яких він/вона скоює кібербулінг. Таке обмеження може бути тимчасовим чи постійним.

Однак важливо пам’ятати, що покарання – це не завжди найефективніший спосіб змінити поведінку кривдників.

Часто краще зосередитись на подоланні шкоди та налагодженні відносин.

Facebook/Instagram:

Ми у Facebook маємо низкуСтандартів спільноти, а в Instagram –Настанови спільноти, і ми просимо наших користувачів дотримуватися їх. Якщо ми виявимо контент, який порушує ці правила, як, наприклад, у випадку булінгу чи домагань, ми його видалимо.

Якщо ви вважаєте, що контент видалено неправильно, ви можете оскаржити наші дії.

В Instagram ви можете поскаржитися на контент або на видалення акаунту через нашДовідковий центр.

У Facebook ви також можете зробити те саме уДовідковому центрі.

/Files/images/2020/кіб 9.jpg

9. Як здається, Інтернет-компаніїне переймаються проблемою кібербулінгу та онлайн-домагань? Чи несуть вони відповідальність?

Інтернет-компанії все частіше звертають увагу на проблему кібербулінгу.

Багато з них запроваджують способи вирішення цієї проблеми та краще захищають своїх користувачів за допомогою нових інструментів, порад та можливостей повідомляти про порушення їхніх прав в Інтернеті.

Але очевидно, що потрібно робити ще більше.

Багато молодих людей щодня зазнають кібербулінгу.

Деякі стикаються з крайніми формами насильства в Інтернеті.

Деякі в результаті цього скоїли самогубство.

Технологічні компанії несуть відповідальність за захист своїх користувачів, особливо дітей та молоді.

Притягувати їх до відповідальності, коли вони не дотримуються цих обов’язків – наше спільне завдання.

/Files/images/2020/кіб 10.jpg

10. Чи є в Інтернеті будь-які інструменти для боротьби з булінгом, якими можуть скористатися діти та молодь?

ЮНІСЕФ:

Кожна соціальна платформа пропонує різні інструменти (див. нижче), які дозволяють вам обмежити тих, хто може коментувати або переглядати ваші публікації чи хто може автоматично ставати вашим другом, а також повідомляти про випадки булінгу.

Багато з них передбачають прості кроки для того, щоб заблокувати користувача, припинити отримувати сповіщень від нього/неї або поскаржитися на кібербулінг.

Ми радимо вивчити ці інструменти.

Соціальні мережі також надають освітні інструменти та рекомендації дітям, батькам та вчителям, щоб дізнатися про ризики та способи залишатися в безпеці в Інтернеті.

Окрім того, важливу роль у захисту від кібербулінгу можете зіграти ви. Подумайте, де у вашій громаді трапляється кібербулінг, та про способи, якими ви можете допомогти постраждалим: голосніше про це говорити, закликати кривдників припинити кібербулінг, звертатися до дорослих, яким ви довіряєте, або підвищувати обізнаність про цю проблему.

Навіть простий акт доброти може змінити дуже багато.

Якщо ви переживаєте за свою безпеку або за щось, що трапилося з вами в Інтернеті, терміново поговоріть з дорослим, якому ви довіряєте. Або завітайте на веб-сайтChild Helpline International(міжнародної гарячої лінії для допомоги дітям), щоб знайти допомогу у своїй країні.

У багатьох країнах є спеціальна гаряча лінія, на яку можна зателефонувати безкоштовно та поговорити, не називаючи свого імені.

Facebook/Instagram:

Ми маємо низку інструментів, які допомагають захистити молодь:

  • Ви можете вирішити ігнорувати всі повідомлення від кривдника або скористатися нашою функцією «Обмежити» для вибіркового захисту вашого акаунту, причому кривдник про це не дізнається.
  • Ви можетемодерувати коментарідо своїх публікацій.
  • Ви можете змінити свої налаштування, щоб вам могли надсилати повідомлення лише ті користувачі, за якими ви стежите.
  • А в Instagram ми надсилаємо вамсповіщення, коли ви збираєтесь опублікувати щось, що може «перетнути межу», та закликаємо вас ще раз подумати, чи варто це публікувати.

Для отримання додаткових порад про те, як захистити себе та інших від кібербулінгу, ознайомтеся з нашими ресурсами уFacebookчиInstagram.

Twitter:

Якщо користувачі в Twitter починають вас дратувати або ображати, ми маємо інструменти, які можуть вам допомогти.

Ось перелік таких інструментів з інструкціями щодо їх налаштування.

Ці та інші поради наводяться в нашому посібнику «Навчати та навчатися з Twitter»:

  • «Вимкнути сповіщення»– видалити твіти від певного акаунта з вашої стрічки, при цьому не припиняючи стежити за цим акаунтом та не блокуючи його.
  • «Заблокувати» – обмежити конкретні акаунти, щоб вони не могли контактувати з вами, бачити твіти та слідкувати за вами.
  • «Поскаржитися» – подати скаргу про образливу поведінку.

Експертні внески: Соня Лівінгстон (Sonia Livingstone), OBE, професор соціальної психології, кафедра медіа та комунікацій, Лондонська школа економіки; професор Аманда Серд (Amanda Third), науковий співробітник, Інститут культури та суспільства, Університет Західного Сіднея.

Особлива подяка: Facebook, Instagram та Twitter.

Внесок ЮНІСЕФ: Мерсі Агбай (Mercy Agbai), Стівен Блайт (Stephen Blight), Анджан Бозе (Anjan Bose), Алікс Кабрал (Alix Cabral), Росіо Азнар Дабан (Rocio Aznar Daban), Сіобан Дівайн (Siobhan Devine), Емма Фергюсон (Emma Ferguson), Ніколь Фостер (Nicole Foster), Нельсон Леоні (Nelson Leoni), Супріт Маханті (Supreet Mahanti), Кларіс Да Сілва і Паула (Clarice Da Silva e Paula), Майкл Сідвелл (Michael Sidwell), Даніель Кардефельт Вінтер (Daniel Kardefelt Winther).


Можливості повідомлення про булінг та ресурси безпеки

(посилання на ресурси безпеки в популярних соціальних мережах)


Facebook

Instagram

Kik

Snapchat

TikTok

Tumblr

Twitter

WeChat

WhatsApp

YouTube

Дізнайтеся більше(посилання на інші ресурси ЮНІСЕФ щодо безпеки в Інтернеті)

Молодіжний маніфест #ЗУПИНИТИнасильство,The #ENDviolence Youth Manifesto

Поради з онлайн безпеки,Staying safe online tips

Поради про повідомлення про випадки насильства в школі,Tips for reporting violence at school

#ЗУПИНИТИнасильство з корейською музичною групою BTS,#ENDviolence with BTS

Кiлькiсть переглядiв: 1548